Something I appreciate most about hyper-realism is that it shows craftsmanship; in contrast, what I dislike most about it is what seems to be obsessive behavior by the artist. Looking at the works by Russian painter Serge Marshennikov, I feel compelled to think that he knows when to leave just enough detail so that we preserve our fantasy. A common thread I find among hyper-realism painters, is that they don't allow the viewer's eye to wander, but rather to simply look. With the work of Serge Marshennikov, not only I perceive volume and form, but also a sense of atmosphere; and that, in my opinion, is stepping in the right direction for artistic excellence.
Si hay algo que aprecio del movimiento hiper-realista, es que sus artistas demuestran un gran dominio técnico; sin embargo, lo que me disgusta es cuendo esa manualidad interrumpe la fantasiaen el momento que compite por ser mas relevante que la obra en si.
La pintura de Serge Marhennikov me lleva a pensar que él sabe muy bien de estos riesgos y entiende cuando debe dejar el pincel a un lado, y así evitar que el observador pierda su fantasia; y esto, en mi opinion, es lo que lo distingue de otros pintores que optan por este estilo de pintura. Mershennikov nos demuestra que no solo sabe traducir el misterioso lenguage de forma y volumen, si no también el también misterioso idioma que es la atmosfera, y eso segun lo veo, es acariciar la excelencia en el arte de la pintura.